9 Şubat 2015 Pazartesi

Senfoni No. 7 (Beethoven)

9 Şubat 2015 Pazartesi
Dünya tarihinde yaşamış üç ünlüyü geri getirmek istersen kim olurdu sorusuna -ilki klişe olacak ama- Mustafa Kemal Atatürk'ü ve Beethoven'ı der, üçüncü için biraz süre isterdim. Atatürk'ün muhteşem biçimde günümüze adapte olacağını ve bazılarının canına ot tıkacağını bildiğimden yolu tarif edip bipolar kişilik bozukluğu olan Beethoven'cığımı yalnız bırakmazdım muhtemelen.

Neyse, bugünkü konumuz bu değil sevgili arkadaşlarım. Anlatmaya başlasam muhtemelen 4-5 yazı yazarım bu adam hakkında. O yüzden en sevdiğim delinin en sevdiğim eserini sizinle paylaşmak istedim.

Kendimi özellikle kötü, bitkin, bıkkın ve daha ardı ardına ekleyeceğim tüm olumsuz sıfatları hissettiğim anda, aslına bakarsanız her sabah işe giderken ve her akşam işten dönerken son ses açıp gözlerimi kapayarak dinlediğim bir senfoni kendisi.

Özellikle ikinci kısmı daha ünlü ve ben de burasını çok seviyorum. Aşağıda paylaştığım videoda eseri dinlerken çalan her enstrümanı ayrı ayrı görebilirsiniz. Bu benim klasik müzik dinlerken kendi kendime oynadığım bir oyun. Tüm enstrümanı duymaya çalışmak, baskın olanları geriye itip arka planda çalanı dinlemek... 


"Tanrı kimilerinin kulağına fısıldar. Benimkine bağırdı ve sağır oldum..."

Renklerin neye karşılık geldiğini de şuraya derhal iliştirivereyim: 

Bordo: Kontrbas
Koyu Kırmızı: Viyolonsel (2 adet)
Koyu (?) Portakal: Viyola
Portakal: Keman
Mor: Fagot
Lacivert: Klarnet
Mavi/Yeşil arası olan: Obua
Yeşil: Flüt
Bal Rengi: Korno
Sarı: Trompet
Gri: Timpani


6:00'dan itibaren ise gözlerim yaşarıyor alimallah.

Bu da esas benim dinlediğim biraz daha hızlı hali. Hız önemlidir, ağır parçayı bile coşkulu yapar. Yukarıdakini enstrümanları net görmeniz açısından koydum. tercih sizin.


Bunu koyamadım nedense...


Benim en sevdiğim eseri benimle beraber dinlediğiniz için teşekkür ederim size.

4 yorum:

Handan dedi ki...

Yıllar önce bir aksiyon filmine gitmeye çalışırken gişedeki kızın azizliğiyle İmmortal Beloved'a girmiştik. İyi ki de girmişiz. Ben o zamandan beri aşığım bu adama , ama Gary Oldman'a da olabilir, o kısım biraz karışık:-)

BlahBlah dedi ki...

gerçekten iyi ki de öyle olmuş. ben de hala aşığım gary oldman'a. en sevdiğim adamın en sevdiğim bir başka adamı oynaması ise beni sevinçten sevince koşturmuştu zamanında. hey gidi günler...

Godsyndrome dedi ki...

Allahım hem güzel hem kültürlü hem de yüzüme bakmıyor tam saplantı haline getirilecek kız :P

BlahBlah dedi ki...

aaa daha getirmedin mi :)

 
◄Design by Pocket