8 Ocak 2015 Perşembe

Oooy İki Gözüüüm.

8 Ocak 2015 Perşembe
5. sınıftan beri gözlüklü, üniversiteden beri lensliyim. Gözlük olmadan da burnumun ucunu -evet, resmen burnumun ucunu- göremeyecek kadar ileri maalesef numaram. Şekil olacağım diye takmaya başladım lens. Renkli olarak başladığım serüvene daha sonra şeffaf lenslerle devam ettim.

Taaa ki...

Ah Allahım ya Rabbim, o tarihi nasıl unuturum ki?

01/01/2014 tarihine kadar. 

Sabah gözümü açtım, bi tuhaflık var, odanın sağ yarısını göremiyorum iyi mi :) "Noluyo yhaa" derken baktım ki sağ gözüm açılmamış. Koşa koşa aynaya gittim, ne olmuş bana diye bakmaya, gözüm olmuş bir domates. Kıpkırmızı ve şiş. Açınca kapanmıyor, kapanınca açılmıyor. Sanki göz kapağımın altına da bir mercimek yerleştirmişler, her seferinde gözüm çiziliyor gibi hissediyorum. (domates, mercimek derken ne güzel anlattım ama di mi) Yılbaşının ertesi günü, nereye gideyim? Gidemedim haliyle, evde öyle yarım gözle debelendim. 

Ertesi gün soluğu doktorda aldım. Doktor gözüme bakınca bi ıslık çaldı. 
"Gözünün içindeki partikülleri görsen kendinden tiksinirsin." dedi bana. "15 gün boyunca makyaj yapmanı ve lens takmanı yasaklıyorum. Ayrıca uzun süreli lens takman yüzünden aşırı derecede göz kuruluğun var, suni gözyaşı kullanman lazım." 

Meğersem sevgili optikçimin bana aylık diye tavsiye ettiği lensler 15 günlükmüş ve ben her seferinde 15 gün daha fazla takarak bilmeden gözümün içini çöplüğe çevirmişim. Ayrıca haftanın 5 günü yaptığım makyajın parçacıkları, özellikle göz farı, göz kuruluğum yüzünden atılmadan gözümün içinde kalmış da kalmış.

Eh, o acıyı hissetseniz lens mens görmezdi gözünüz, şişe dibi gibi gözlükleri takardınız. Ben de öyle yaptım tabi. Gidip 3 tane gözlük aldım, (ucuzdu valla bak. hatta bir tanesinin sapları değişiyor, bu sayede bir sürü gözlük sahibiymişim gibi oldu.) İnceltilmiş cam kullanıyorum artık napim. Şimdi bir yıldır gözlüklüyüm, mecburum :(

Makyajı da bildiğimiz toz farlarla değil, anti alerjenik, anti bilmemnenik, organik falan fişman ürünlerden kullanarak yapıyorum. Anam yapmazsam olmaz, zaten gudubik bişeyim, ama tek bi fara 70-80 lira vermekten imanım gevrese de uzun süre gidiyo neyseki ihihi. Artık lensi özel günlerde falan kullanıyorum, onda da günlük lenslere döndüm. 

Efendim, buraya kadar okuduysanız beyninizden geçen düşünceyi canlandıracak bir resim koysam iyi olur:



4 yorum:

mehtap dedi ki...

Bende su renkli lenslere heveslenmisimdir hep.hatta en cok dugunumde takmak istedim.param yoktu almaya...gecenlerde alsam diye dusundum.esim istiyosan al ama sen korkar takamassin dedi, bende netten inceledim, hijyeniydi filan derken vazgectim simdilik ;)

BlahBlah dedi ki...

başta ben de çok zorlanmıştım ama insan her şeye alışıyor. takıp çıkarmak bir süre sonra çok kolay geliyor. hijyeni sağlamakta bir sıkıntı söz konusu değil, elini yıka ama kurulama (havlunun tüyü fln yapışmasın) sonra tak. burada olsaydın ben yardım ederdim valla, lens benim gibi abartıp sabah uyandığından gece yatana kadar takmadığın sürece güzel bi icat.

Gelin Ayşe dedi ki...

Sanirim bende bir ara lens takmayi deneyecegim. Zorlaniyorum bende artik uzagi gormekte. Gözlük kullanmak cok zor.

BlahBlah dedi ki...

ara ara kullanırsan hiç sorun yok. hatta dünyanın en güzel icadı. çocuklar da çekip alıyor insanın yüzünden gözlüğü, öyle bi sıkıntın da olmaz hem.

 
◄Design by Pocket