12 Ocak 2015 Pazartesi

E Kitap Okuyucum

12 Ocak 2015 Pazartesi
Ay çok pahalı, vay alamam deyip akabinde kendimi yalanlamış olsam da, napayım dayanamayıp aldım işte. Bunu :)

İlk defa aldım bu siteden, sipariş ettiğimin 25. saati elime geçmişti. İçine 19 adet e-kitap yüklemişler, bir tane fosforlu çizim kalemi, bir tane cici bir post-it, iki tane sevimli kitap ayracı, ve kitap okuduğum için teşekkür belgesi hazırlamışlar ki en çok bu hoşuma gitti.


Kitap okuyucuya gelince...


Son derece hafif, son derece ince, tabletin (benimki samsung tab 3) yarısı incelikte ve ağırlıkta. Üzerine bir kitaba ne yapıyorsanız onu yapabilecek şekilde yapmışlar. Not alabilme ve altını çizme özelliği var. Ancak renk yok. Fakat görüntüsü, sayfaların ağır çevrilmesi tam bir kitap sayfası çevirir gibi.


Işığı ve yazı tipi, boyutu istenildiği şekilde ayarlanabiliyor, wifi bağlantısı yapılabiliyor, içine oyun da atmışlar, arada iyi geliyor valla, bir de sesli sözlük olayı var ki yabancı dille okunurken hemen dönüp bilmediğin kelimeyi öğrenebiliyorsun.


Neyse ya, bedava verdiler sanki. Amma reklam yaptım ben de.

Sonracığımaaa...

Tabi doğrucu davut olduğum ve ayrıca emeğe saygı dediğim için, d&r'ın sitesinden e-kitap satın aldım, indirdim, bunu okumak için adobe'ın başka bir versiyonunun yüklenmesi gerekiyormuş, onu da indirdim, sonra bi güzel okuyucumun içine attım.

Dı-dııım! Açmadı :O DRM derdi çıktı başıma. (Digital Rights Managements) Para ile satın almama rağmen medyanın yeniden kullanımının engellenmesi amacıyla yapılan bir engellemeymiş, onu da bu sayede öğrendim. Araya araya Bağdat bulunur ya, pdf e-book removal diye bir program varmış, hadi madem başladım, onu da yükleyeyim dedim. Deneme sürümü olduğu için 10 kitaba izin veriyormuş. Eh, ona da tamam dedim. (Crack bulacam en kısa zamanda) Güç bela yaptım yani anlayacağınız, kilidi kaldırdım, attım cihaza. Niye hammallık yapayım de mi? Beyin bedava.

Ama tabi, bunu bu kadar kolay yapamadım. İşyerinde birçok site engellendiği için bilim insanı misali 15-16 kere deneme yaptım, hangi site açıktı bulmak zordu baya.  

Sonunda gelenler geldi tabi, "başlarım lan senin hakkına da sana da" diye nette dolaşıp 14 tane kitap indirdim, ücretsiz e-kitap yayınlayan sitelerden. Buradan yetkililere sesleniyorum: Basılı kitabı aldığımda istediğim kişiye verebiliyorsam, lisanslı kitabı indirdiğimde istediğim yerden okumalıyım. Al bak, engelleyemiyorsun cicim.





5 yorum:

Godsyndrome dedi ki...

oldu mu şimdi canısı? kitap kokusu, dokunma hazzı, ve daha onca faydası dururken...
biz bir elmanın iki yarısı değil miyiz alınyazımın şahane kısmına denk gelen parçası.
ben böyle oldschool takılırken, teknolojik edevatlar bize yakışır mı tatlısı?
(ramazan manimizin sonuna geldik)

mehtap dedi ki...

Okuyana kadar bi suru seyden gectin galiba , gule gule kullan canım.merak ettim bi bakiyim netten nasil biseymis .

BlahBlah dedi ki...

ama ama godsycananım biliyorum devasa kütüphanende üzerinde robdöşambrınla, elinde konyakınla çok yağuşuklusun ama o kütüphanenin tozunu alan benim :) e kitip iyi bişey beyim..

mehtap, ben sevdim valla. tavsiye ederim.

Godsyndrome dedi ki...

konyak hariç bildin valla, ayrıca kitaplık ne ki, sen benim kalbimin üstündeki tozu toprağı alansın ;)

Nail Art in Wonderland dedi ki...

haha, bayılıyorum ben bu karikatüre ^^ ekitap olayında da haklısın. korsanın önüne geçebilmeleri pek mümkün değil ^^

 
◄Design by Pocket